Start Blog Ciekawostki Klocki hamulcowe Ferodo - recenzja

Klocki hamulcowe Ferodo - recenzja

17. 09. 2019
|
kategoria Ciekawostki

Ferodo - ponad 100 lat doświadczenia w produkcji części samochodowych.


Historia tego producenta rozpoczyna się pod koniec XIX wieku, a dokładniej w roku 1897, kiedy to marka pierwszy raz pojawiła się na rynku. Początkowo FERODO specjalizowało się w produkcji układów hamulcowych stosowanych w pojazdach konnych. Zaledwie kilka lat później, w roku 1902, marka opracowała innowacyjną technologię produkcji okładzin ciernych które, jak później się okazało, zrewolucjonizowały ten rynek. Prawdziwa historia marki FERODO rozpoczyna się jednak tak naprawdę w roku 1956. Wtedy to właśnie firma wyprodukowała i wprowadziła na rynek pierwsze na świecie klocki hamulcowe, dedykowane ściśle do samochodów. Autem pokazowym, do prezentacji ich możliwości, został Triumph TR3. Od tamtej pory firma nieustannie inwestuje w rozwój nowoczesnych technologii, niewątpliwie stając się liderem w dziedzinie układów hamulcowych, w tym przede wszystkim produkcji klocków oraz szczęk. O klasie niewątpliwie świadczy tutaj również fakt, że po dziś dzień podzespoły tej marki są wybierane jako części OE przez wielu producentów samochodów. Oznacza to, że trafiają one na pierwszy montaż samochodów w fabryce. Przykładami tego są między innymi Audi A3, Citroen C5 czy Ford Focus. To jednak tylko niewielki wycinek listy z samochodami, w których części tej marki były stosowane na pierwszy montaż. Jednym z najnowszych osiągnięć tego producenta są klocki hamulcowe z serii ECO-FRICTION. Jak zapewnia firma, są to części nie tylko w pełni ekologiczne, ale także stworzone z myślą o pracy w najtrudniejszych warunkach.
 

Klocki hamulcowe ECO-FRICTION od FERODO

 

Marka nieustannie bardzo dynamicznie inwestuje w siebie i w rozwój nowoczesnych technologii. Nie bez powodu jest ona znana i popularna w wielu krajach całego świata. W roku 2014 producent zaprezentował zupełnie nową linię części samochodowych, klocki hamulcowe ECO-FRICTION, które nadal cieszą się ogromnym zaufaniem i dużą popularnością pośród klientów. Jak twierdzi FERODO, w procesie ich projektowania przetestowano łącznie ponad 1500 różnych materiałów, z których można wykonać nowoczesny materiał cierny w tym podzespole. Sprawdzono także ponad 25 różnych elementów niezbędnych do wykonania konstrukcji solidnego i niezawodnego klocka hamulcowego. Czym charakteryzuje się w takim razie linia podzespołów ECO-FRICTION?

  • dzięki zastosowaniu przyjaznych środowisku materiałów, klocki te mniej pylą i jednocześnie emitują do atmosfery zmniejszoną ilość niebezpiecznych cząstek,
  • konstrukcja zmniejsza poziom hałasu generowany podczas hamowania,
  • skrócenie drogi zatrzymywania się pojazdu,
  • poprawa bezpieczeństwa prowadzenia samochodu.

Według zapewnień marki FERODO nowa linia klocków hamulcowych przeszła rygorystyczne testy w 6 różnych modelach samochodów. Wyniki wszystkich tych badań były do siebie mocno zbliżone, co potwierdziło wysoką skuteczność działania tych podzespołów, ale także ich uniwersalność. Jednym z ważniejszych elementów jest tutaj na pewno skrócenie drogi zatrzymania pojazdu nawet o 17% względem produktów konkurencyjnych marek. Obecnie seria klocków hamulcowych ECO-FRICTION jest stosowana na pierwszy montaż między innymi w samochodach Mercedes-Benz klasy C oraz Audi A4.
 

Sprawny układ hamulcowy to podstawa bezpieczeństwa

 

Wspominamy o klockach hamulcowych zdecydowanie nie bez powodu. To właśnie one przejmują bowiem na siebie największy ciężar obowiązków w procesie zatrzymywania samochodu. Dobre podzespoły tego typu muszą przede wszystkim zachowywać wszystkie swoje parametry w wysokich temperaturach. Warto pamiętać o tym, że niskiej jakości elementy cierne nierzadko mają niski próg odporności na temperaturę. Dobrze działają, gdy są zimne, ale wraz z nagrzewaniem się stają się coraz słabsze. Objawia się to przez tzw. gumowy pedał hamulca, z którym być może spotkało się wielu kierowców. Pedał jest miękki i nawet przy mocnym jego naciskaniu droga zatrzymywania jest wyraźnie dłuższa. Wybór klocków hamulcowych FERODO przez wielu producentów aut jako produkt OE, idący na pierwszy montaż oznacza, że części te faktycznie spełniają najwyższe standardy jakości. Naturalnie nie można tutaj zapominać o tym, że układ hamulca nie składa się tylko z samych klocków. Inne istotne elementy eksploatacyjne, które powinny być regularnie sprawdzane i, w razie potrzeby wymieniane, to:

  • Tarcze,
  • Bębny i szczęki (montowane w starszych pojazdach),
  • Płyn hamulcowy.

Zwracamy tutaj szczególną uwagę właśnie na płyn, o którym wielu użytkowników samochodów zupełnie zapomina. Jego określona przez producenta żywotność nie jest dziełem przypadku. Oleje te zawierają wiele dodatków, w tym chroniące przed korodowaniem przewodów transportujących płyn czy gwarantujących odporność na wysokie temperatury i ciśnienie. Z biegiem czasu dodatki te tracą swoje właściwości. Olej jest mniej wydajny, przez co spada efektywność całego układu. Należy więc wymieniać nie tylko klocki i tarcze, ale także płyn, zawsze zgodnie z zaleceniami producenta auta (znajdują się one w instrukcji obsługi pojazdu).

 

Wysoka jakość w przystępnej cenie


Na sprawności układu hamulcowego własnego pojazdu na pewno nie można oszczędzać. W przypadku marki FERODO mamy tutaj jednak atrakcyjne połączenie – wysokiej jakości klocki hamulcowe dostępne są w naprawdę konkurencyjnych cenach. Nieco wyższy wydatek to nie tylko większe bezpieczeństwo na drodze. Dobrej jakości części są po prostu trwalsze. W efekcie paradoksalnie na droższym zakupie można sporo zaoszczędzić, gdyż wydłuży się interwał wymiany części.